Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Sharona Droog

09 November 2013 | Australië, Magnetic Island

Magnetic Island
Vanuit mission beach eden we ongeveer 4 uur naar Townsville, hier vetrok smiddags een veerboot naar magnetic island. Wij verbleven in Bungalow Bay koals village. Een kleinschalig parkje met kleine hutjes en een koala parkje ernaast. Savonds mijn wekker gezet om snachts met thuis te skype met charlotte haar verjaardag. Er snel oma, oma en opa te zien maar was er snel klaar mee zat helemaal in het donker. Griezelig! Liep ik terug naar ons hutje stond er een kangaroo voor me neus! Schrok me dood. Volgende ochtend hadden wij ons opgegeven voor een champagne koala obtbijt! Half 9 werden we opgehaald om naar het koalaparkje te gaan. Een engels ontbijt met worstjes, pancakes, vlees, gebakken ei, bacon en fruit. Terwijl wij aan het eten waren kwamen er allerlei dieren tervoorschijn, een krokodil werd op een tafeltij gezet. Leguanen, nog een raar beest waar ik de naam niet meer van weet, een grote slang, koala in de boom, onwijs gaaf! Eerst rustig ontbeten en toen even een rondje langs alle dieren. Om 10 mochten we gelijk met de tour mee. Daar werden eigenlijk dezelfde dieren laten zien met uitleg, krokodillen werden gevoerd, je kon even een slang om je nek doen! (Ik gelukkig niet) en je mocht een koala vast houden! Dat deed ik natuurlijk wel. Ze zijn wel zwaar maar onwijs zacht, je mocht je niet bewegen want dat doen een boom ook niet, snel wat foto's maken en de volgende.
Smiddags heerlijk wezen zwemmen in een afgebakend stuk zee met netten. Wij zwommen helemaal naar achteren en ik zat met me voet bij het net en waarschijnlijk zat er een kwal in, me voet werd rood tintelde en prikte. Uit het water toch even langs de rescue gelopen. Hij vertelde grappig dat ik het zou overleven. Even een paar minuten koelen was het beste. Savonds potje kaarten. Klootzakken! Erg leuk spel! Konden bij onze boeking kiezen uit een jug beer/cider. Ieder kreeg een bonnetje. 1 de cider(soort Jils) en 2e bonnetje Snakebite (half beer, half cider met rode likeur = een zoete rosé bier) maar erg lekker. Volgende dag terug naar Townsville waar we 2 nachten blijven. Het is alweer maandag en zitten in hostel in townsville wij hadden van te voren ons hostel geboekt. Kwamen we hier chantal en melissa weer tegen en geregeld dat we bij elkaar op een kamer zitten. Gezellie! Even de was gedaan en smiddags een berg beklommen de Castle hill. Hadden gehoort fat het maar een half uurtje lopen was. Maar uit eindelijk een hele steile berg op gelopen. De mensen zijn zó sprtief hier die rennen gewoon even de ber op en neer. Wij hijgend als een paard en slowmotion de berg op. Halverwege kwam er een jongetje naar beneden gerend waar wij aan vroegen of we er bijna waren, ja 5 minuten! Rennend ja! Uit eindelijk zwetend boven aan de berg waar een mooi uitzicht was maar we kwamen eigenlijk voor de zonsondergang, maar het was bewolkt dus helaas niet veel te zien. Terug lopend naar het hostel. Even langs de supermarkt om wat bbq vlees te halen voor de volgende dag. Heerlijk relax dagje, handwasje, filmpje geken, salade gemaakt voor de bbq. Stiekem alle borden, bestek meegenomen naar het park en heerlijk gegeten. Savonds met Melissa Elise Chantal en Daniel naar Mad-cow geweest waar de frisdrank gratis was (nog nooit meegemaakt) en wodka rasberry voor $3 koopie dus! Volgende ochtend met de Greyhound naar airliebeach.