Airlie Beach & Whitsunday! - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu Airlie Beach & Whitsunday! - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu

Airlie Beach & Whitsunday!

Blijf op de hoogte en volg Sharona Droog

19 November 2013 | Australië, Whitsundays

13 nov. Airlie beach een klein maar onwijs schattig leuk plaatsje. Wat ongeveer bestond uit één lange straat. Sjuul elise en ik verbleven bij x base hostel. Smiddags aangekomen spullen neer gezet en even de boel verkennen. Er zijn hier heel veel leuke winkeltjes, en konden het niet laten om iets te kopen. Savonds kwamen we janine weer tegen die net terug was van de whitsunday en samen met maarten en 3 duitsers iets gedronken bij beaches.
14 nov. Vandaag onze bording pas opgehaalt voor de whitsunday's. Weer even langs de leuke winkels. Met janine en elise bij de lagoon gezeten. Savonds bij de down underbar voor $10 een steak en een drankje gegeten. Morgen op naar de Whitsunday !

Whitsunday 15 nov. 2dgn/2nachten. Om half 4 vertrok onze boot New Horizon uit airliebeach. Mooi weer met een lekker windje zijn we eerst een stuk gaan varen. Erg leuke crew. 4 knappe dudes!! Na een stuk gevaren werd het anker uitgegooid en bleven we tot de volgende ochtend. Het eten was goed verzorgd, sla aardappel puree en vis. Alleen je eigen drank moest je zelf voor zorgen. Savonds werd er veel gedronken door de ieren en duitsers. Alleen maar goedkope zakken wijn. Want je mocht geen glas mee aan boord. Savonds in de kajuit een film gekeken samen met elise en beany de kok.
De volgende ochtend werden we om 7uur gewekt voor het ontbijt. Veel te vroeg voor mij natuur. Maar ik was om half 7 al wakker. Om 9 lagen we in het water te snorkelen. Veel meer vissen gezien. Je zwemt gewoon in een school met vissen. Maar het rif in cairns was mooier. Smiddags na een stukje varen kwamen we aan bij whit heaven beach. Het mooiste strand! Het zand is super licht en voelt hel zacht aan. Na een klein stukje gewandeld te hebben kwamen we uit op een hele mooie look out. Prachtige foto's gemaakt en met inze stinger suits (tegen de jellyfisch) aan een duik genomen in het blauwe water! Nog even op de boot een korte koude douche genomen en spaghetti gegeten. Savonds storm op komst. In de verte begon het al met onweer. En later was het pik zwart, met zijn alle schuilen in de kajuit waar ondertussen een sangria/goon/bowl werd gemaakt. Iedereen gooide wat van zijn drank in een grote bak en dronken dat ze werden! Aan de achterzijde van de boot zaten de crew leden. Waar ik uiteindelijk ben gaan zitten om een stukje te gaan lezen van mijn spannende boek. Gezellig met de 4 boys! Haha. Vanochtend vroeg half 7 weden we gewekt. Wat uit eindelijk voor iedereen wat meer moeite koste om eruit te komen. Al vroeg lagen we weer in het water erwas een opblaas glijbaan, je kon snorkelen, paddle boarden. Rond 12e kwamen we weer terug in de haven afscheid genomen van de crew. Erg leuke 2dagen! Smiddags waren we even zwervers, hadden geen hostel geboekt omdat we savonds met de nachtbus naar Agnus water gaan. Melissa en chantal waren ondertussen ook in airlie aangekomen en even afgesproken bij de lagoon. Daarna even opgefrist. Savonds afterparty van de boot in the phoenix! Gratis pizza en heerlijke cocktail s en wodka rasberry. Wat wel erg hard ging. Half 10 snel naar het hostel waar we onze backpacks hadden gestald en de receptie ging sluiten. Met backpack op de rug terug in de regen naar phoenix iedereen keek ons raar aan, maar wat kan ons dat schelen. Backpacks mochten achter gestald worden zodat de afterparty nog even door kon gaan. Om elf uur besloten we richting de Greyhound te lopen maar het regende onwijs hard (ja ook hier kan het regenen!) Maar wij zijn luxe backpackers en besloten om een taxi te nemen. Om midernacht kwam de Greyhound ons ophalen om vervolgens zo'n 11 uur in de bus te zitten. Wat een ellende. Moe van de 2 indruk wekende dagen, cocktails werkte ook niet echt mee. Eenmalig dus zo'n nachtbus! Vandaag in Agnes water/ town 1770 aangekomen eerst even de benen lang uit op bed gelegd want die leken zo ongeveer op die van een olifant zo dik als ze waren! Toch een klein dutje gedaan. Maar toch proberen uit te stellen. Anders slapen we vanacht niet. Vandaag gaan we scooteroo doen en morgen naar Cast Away! Nu al zin in! In dat onbewoonde eiland!

• 19 November 2013 - 10:49

Charlotte:

Hi zus,
    Weer gave verhalen hoor! En de foto's zien er ook super uit!
    De oudjes keken hun ogen uit hoor met het Skype! Haha!!
    Opa snapte er niks meer van! We spreken je vanavond weer.

Kussss!!

• 19 November 2013 - 12:10

Janneke Van Der Wagen:

Hey Sharon goedemiddag,
    Ik heb even lekker je reisverslag zitten lezen, soms moeilijk voor je om verbinding te krijgen met het thuis front hoorde ik van mams(mis je ze niet?) Wat een belevenis met de koala's en een kangaroe voor je neus. Ook leuk voor de oudjes dat je met ze kan praten en zien. Je bent veel aan het wandelen en zwemmen zo wordt je nog sportvrouw van het jaar grapje duhhh. Ik ga nu je foto;s bekijken nu meid geniet ervan ik wacht weer op wat komen gaat.
    Liefs van de wagentjesdoeggggggggggggg

• 19 November 2013 - 18:16

Nathalie De Ruijter:

nou, zo te lezen heb je het erg naar je zin, vreemd ontbijtje, leuke mannen( niet stiekum aan een aussie blijven hangen hoor), lekker eten, leuke tripjes en lekker veel doen. Geniet maar lekker verder en ik lees wel weer hoe het je vergaat!!!!!!

Liefs buuf Nathalie

• 20 November 2013 - 17:12

Joke Van Veen:

Hoi Sharona,

Ik heb net even je reisverslag gelezen. Het is volgens mij alleen maar genieten en dat doe je je goed!!
    Gr. Joke