Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Sharona Droog

06 November 2013 | Australië, Cairns

Donderdag 31 okt. Halloween! vanuit het hostel kan je gratis spagetti eten bij the woolshed samen met chantal en melissa 2 nederlandse meiden. Iedereen was gesmiekt en verkleed. Wij hebben de beste wifi ontvangst in en bij onze kamer. Dus savonds zit bijna iedereen voor onze deur, muziek. herry maken, praten, blowen! Vanavond dachten wij optijd te gaan slapen omdat we de volgende ochtend er vroeg uit moesten voor cape tribulation. 2jongens van onze kamer en paar van verderop, hadden een watergevecht (ongeveer half 1 savonds) En verstopte zich in onze kamer. Veel gebonk op de deuren en ramen. Wij klaar wakker! Uit eindelijk deden de jongens de deur open. Nou dan weet je wel wat er gebeurd! Alles nat, gelukkig bij ons niet. Maar konden uiteindelijk wel mee lachen. Weinig geslapen!

Vrijdag 1 nov. 07.35 klaar staan buiten voor 3 dagen / 2 nachten Cape Tribulation. Toch wel fit! Ivm met de korte nacht ervoor! Sochtend stukje met een boot op een riviertje. 1e en enige zoutwater krokodil gezien, daarna gewandeld door het regenwoud. Heel interessant. Net discovery! Pap wat voor jou, informatie over planten, beestjes en hoe je kan overleven. We zitten nu in een goedkoop resort haha met verschillende hutjes waar stappelbeden in staan. Hostel resort! Er is een klein zwembadje om af te koelen. Dure mini supermarkt en 5min lopen naar het strand! Onwijs mooi uitzicht! Maar in de middel of now where. 3 dagen geen bereik!! Even afkicken dus. De 2e dag bijna de hele ochtend regen gehad.

En idd het regenseizoen is begonnen. Smiddags klaarde het gelukkig op en werde elise en ik opgehaald om te gaan paardrijden! Onwijs gaaf! Is denk ik zo'n 10 jaar geleden dat ik op een paard heb gezeten! Het was een hele mooie rit. Ik reed op leo en dat ging heel goed. We reden door het regenwoud, galopperen over het strand. Zat continu met een big-smile op mijn gezicht. De rit duurde ongeveer 2 uur. Voelde me net 1 van de mcleods daughters! Savonds terug in pk's jungle village een heerlijke steak gegeten, maar veel te veel!

Vandaag maandag 4 nov met elise janine melissa en chantal een auto gehuurd. Een hyundai Jetz. Smorgens om 9uur de auto opgehaald de route kaart geïnspecteerd en vertrokken we met ruitenwissers aan naar de watervallen. Langs mooie wegen hebben we zo'n 200km gereden. Om en om afgewisseld. Best raar links rijden maar went snel, af en toe een paar keer de ruitenwisser aan gehad om af te slaan maar daar lagen we van in een deuk! Totaal 3 watervallen bekeken en een boom. De 1e was een boom. Cathedral Fig Tree. Wij dachten dat we naar ern oud klein kerkje gingen, maar dat bleek een oude grote holle boom te zijn. 1e waterval was meer een dam, leuke foto gemaakt met zijn alle en snel weer in de koele auto gestapt en door naar nr 2. De Millaa Milla Fals van 18.3 m hoog, hier nog even een broodje gegeten even afkorlen in het water en op naar nr 3 de grootste en mooiste! Josephine Falls. Rond een uur of half 5 richting cairns terug gereden. Met eigen auto zie je zoveel meer en kan je stoppen waneer je wilt. Een hele leuke, gezellige en mooie dag gehad.

Dinsdag 5nov. Half 8 klaar staan bij de haven van cairns, om vervolgens 2.5uur te varen. Kotsmisselijk dat ik weer werd! Gelukkig maakte de rest alles goed. We zijn naar 2riffen gevaren. Ik moest erg wennen met een snorkel in ke mond. Je wordt er snel benauwd door, of je stik bijna doordat er water dan binnen gaat. Maar uiteindelijk alles onderconrole en dan genieten. De eerste rif was wat dieper gelegen maar erg mooi. De 2e was nog mooier kwa kleuren en verschillende vissen je dreef ongeveer 2 meter boven het rif en de vissen, Dan je bijna moest uitkijken dan je niks met je flippers kapot maakt. Maar wat een rust onderwater, vondt het in het begin wel een beetje eng, rustig door ademen en kijken. Smiddags kregen we een lunch maar had geen trek omdat ik nog steeds misselijk was. Gelukkig geen haaien gespot! De 2.5 uur terug viel mee had het 2e pilletje ingenomen en die werkte wel. Savonds wat makkelijks gegeten met elise en sigrid die vanmiddag toch maar wel naar cairns is gevlogen, en zei samen met ons verder wil reizen. Vanavond proberen beetje wat slaap uurtjes in te halen. Een paar drukke dagen gehad. Morgen laatste hopelijk rustig dagje, waar we nog even naar het winkelcentrum kunnen shoppen, om een nieuw shortje te kopen. De mijne was weer eens van de waslijn gehaald/gestolen bij cape tribulation. Even kunnen zwemmen bij de lagoon en natuurlijk deze blog op internet zetten. Donderdag reizen we naar mission beach!
Dikke kus Sharona

• 06 November 2013 - 08:09

Lida Droog:

Hoi Sharona,
    Het begint al echt een avontuur te worden. Gaaf hoor.
    Groetjes, Lida

• 06 November 2013 - 08:23

Alice:

HeynSharona, Wat een leuk verhaal, en wat heb je al veel gezien en gedaan in dat korte tijdje! Een paar dagen geen wifi is best wel lastig, maar gelukkig te overzien. Veel plezier en tot je volgende verhaal!

gr. Alice

• 06 November 2013 - 09:08

Nathalie:

Hoi

Nou, volgens mij heb je het erg naar je zin, je hebt al weer een hoop gezien en gedaan! Wat heb jij toch met was die van de lijn word gestolen? Wat ik zo lees zijn er altijd wel meiden waar je mee op kan trekken, gezellig hoor! Veel plezier maar weer met je volgende trip:-)

Charlotte komt vanavond helpen met het verfen van mij haar. Pete durfde het niet aan, ha, ha,

Groetjes Nathalie

• 06 November 2013 - 10:17

Marian:

Hoi Sharona,

Volgens mij blijf je langer dan 4 maanden weg! Jammer dat ik geen logeeradres voor je kon regelen in Sydney. Mocht je in Melbourne komen dan ben je van harte welkom bij mijn nichtje Linda!
    Leuke foto's, jij op een paard! Beviel het links rijden? Wel even vreemd hé!

Groetjes, Marian

• 06 November 2013 - 14:30

Janneke Van Der Wagen:

hey Sharontje,
    Meid geweldig deze trip, zo zie je nog wat en leuk dat je veel leuke reisgenoten ontmoet (alhoewel) late spelletjes? Nu je moet maar zo denken je heb vakantie. Jij op een paard! En snorkelen? Nu ook weer leuk om een nieuw broekje aan te schaffen! Heel veel plezier en kijk uit met links rijden.
    Tot hoors, groetjes de wagentjesxxxx

• 06 November 2013 - 20:29

Heidy:

Hi Sharona,

Wat een geweldig avontuur is het al aan het worden, lekker dat je leuke aansluiting hebt gevonden...... Kan je vader misschien iets beter slapen :)
    Vandaag mijn haar laten knippen ..... Was al 8 weken terug..... Lang leven het blond hahaha
    Maar geniet heerlijk en laat de haren maar waaien, ben benieuwd naar je volgende avontuur, enne goed uitkijken hoor.

Liefs Heidy

• 06 November 2013 - 21:22

Mama:

Nou noontje geweldig allemaal.je heb het echt van papa,dat gedoe met het snorkelen. Is je b.h gejat nu ook je shirtje ze vinden vast jou keuze kleding mooi. Ook de foto,s die we krijgen toppie hoor. Je heb het zo te zien erg naar je zin.allen over het paard gaan we nog ff over praten,haha op naar het volgende avondtuur!!! Hier gaat ook alles zijn gangentje,ook met de opa en oma,s. Je kaart heeft er 6dagen over gedaan,best wel snel toch veel plezier !!! En denk om jezelf nou doegi he xxx papa en mama

• 07 November 2013 - 08:26

Alie:

Hoi Sharona,
    Hoe leuk om jou avonturen te lezen. Zo stoer wat jij nu doet!
    Ik ga al je verhalen volgen en wens je verder heeeel veel plezier.
    Xxxxx Alie

• 08 November 2013 - 11:42

Fam. Droog 2:

Hallootjes, volgens mij geniet je volop, leuke verhalen,we blijven je volgen.
    Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je zussie.
    Groetjes van ons allemaal.

• 08 November 2013 - 17:29

Tante Rina En Ome Frits:

Tjonge,Tjonge dat is me toch wat,wat jij daar allemaal mee mag maken.
    Aanstonds nog in een nieuwe tv serie te zien als Sharona in the jungle.
    Had je van die krokodil geen tasje kunnen maken.
    En al een haai gezien voor de soep.
    En wat dacht je van een boom hut in de jungle.
    Als je dat allemaal heb, kijk dan nog even naar een Tarzan.
    Allemaal grapjes natuurlijk,veel plezier nog, en de groetjes van ons.

• 08 November 2013 - 19:48

Ans Boode:

hee Sharona

wat super dat je dit allemaal al gedaan hebt in zo`n korte tijd
    geweldig menegeen zullen wel een klein beetje jaloers zijn hoor
    zeker wanneer je de foto`s erbij ziet maar wij gunnen je het van harte
    geniet ervan (dat doen wij ook via jou verhalen)en kijk goed uit en denk goed aan jezelf
    groetjes en xxx van de fam.boode