1e week in Sydney - Reisverslag uit Manly, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu 1e week in Sydney - Reisverslag uit Manly, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu

1e week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Sharona Droog

29 Oktober 2013 | Australië, Manly

Lieve allemaal!

De eerste week in Australie zit erop. Het was een behoorlijke drukke week waarin ik al veel gezien en gedaan heb. dinsdag 22 oktober moesten we ons melden om 11 uur bij Australian Backpackers op Schiphol.
De groep bestond uit 28 personen. We kregen kort wat informatie over de vlucht. Toen was het moment daar, het afscheid nemen. Dit was wel even moelijk. Om 14.15 zouden we vliegen. Een reis van ongeveer 24 uur . Eerst een vlucht van 11 uur met een tussenstop op Bangkok en vervolgens een vlucht van 3 uur naar Taiwain. In Taiwan werden we met een bus naar een hotel gebracht dit was vrij luxe!. In het hotel verbleven wij 10 uur om daarna nog 9 uur te vliegen naar Sydney. Iedereen was moe, we zochten snel even wat te eten maar dat was lastiger dan we dachten. Allemaal stinkende eettentjes waar geen plaatje en geen engels woord te vinden was. Uiteindelijk in iets wat hun supermarkt vinden een bakje salde gevonden wat we met stokjes hebben gegeten. De kamer was heel groot, samen met ilona, elise en hannelide probeerde we wat te slapen, maar ik hoorde alleen maar de geluiden van buiten.Rond half 9 in de avond werden we opgehaald om nog eens 9uur naar Sydney te vliegen. Het eten in het vliegtuig was niet lekker. Elke keer als ze met de karretjes langs kwamen werdt ik er al misselijk van. Na na ruim 24 uur vliegen en 2 dagen later eindelijk in Sydney. Wij werden door Emiel en Mathijs die werken bij Australian Backpackers. De backpacks gingen in een auto en wij werden afgezet in het park waar we voor het eerst het opera house en harbour brigde zagen. Natuurlijk meteen een paar foto's gemaakt! Lopend door het park kwamen wij vervolgens aan in ons hostel: bunkhouse-manly. De kamers werden verdeelt, 6 persoonskamer samen met ilona, juul, elise, lieke, mark en ik. We mochten ons even opfrissen en om 18.00 moesten verzamelen in de tuin. Wat papieren ingevuld en daarna BBQe!! Hamburger worstje en natuurlijk kangaroo vlees gegeten (al smaakte dat gewoon naar hamburger niks speciaals aan) op de schutting de eerste opussem gezien.) savonds naar een lokale bar geweest omdat we eigenlijk niet mochten slapen want dan was je jetlag erger.

Dag 2: een regeldag, vroeg opstaan! 7uur ontbijt! Half 8 moesten we bij de bsnk zijn, daarna door de stad gelopen naar een autoshop waar ze vertellen hoe je een auto kan kopen env env.. erg saai dus! Haha daarna zijn we langs de lounge gelopen waar we informatie kregen over de trips die we kunnen boeken. Smiddags gingen we luchen, ze hebben midden in het centrum een groot winkelcentrum met alleen maar eettentjes dus keuze genoeg. Sydney is onwijs groot en gingen dan ook met de metro en ferry naar ons hostel.

Dag 3: vanochtend vertrokken vanuit manly naar coogee. (We varen elke dag langs het opera house en harbour bridge echt prachtig!) om een wandeling te maken van coogee naar het bekende bondi beach. Een klim en klauter wandeling gemaakt van ongeveer 5 kilometer(goed voor de billen) we hebben er de hele middag over gedaan maar echt de moeite waard en heleboel mooie foto's gemaakt. Rond 8e gingen we naar darling harbour waar vuurwerk zou wezen maar dit hebben ze afgezegd omdat de overheid het belangrijker vondt om geld en energie in de bosbranden te steken.wat begrijpelijk is masr wel jamer.

Dag 4: nog een wandeling gemaakt van curl curl naar narrabeen. Ik kom volgens mij terug als lilliputter esnt hou geen benen meer over! Daar werdenwe opgehaald en zijn we nasr het noordelijkste stukje van Sydney gereden langs palm beach wasr de huizen niet goedkoper zijn dan 10 miljoen. Me ogen uitgekeken. In narrabeen lake gingen we een uurtje kajakken wn vervolgens in het park bbq e. In het park staan vaste bbq die je mag gebruiken, je hoeft alleen maar je eigen vlees mee te nemen en het schoon achter laten.

Dag 5: hele dag vanaf half 2 tot na 6e bij mathijs in de lounge gezeten om dar onze trips te boeken. Maar het duurt allemaal zo lang echt Australisch nadat we ook de ferry nog hebben gemist! Kwamen we pas om half 8 aan in het hostel.

Dag 6: vandaag een exta dag bij geboekt. sochtends weer terug naar de lounge geweest en gezorgt dat we om erom tien uur waren anders zit je zo eeen paar uur te wachten zoals de dag ervoor. Met mathijs al onze plannen, trips en vlucht geboekt. Lieke is jarig vandaag dus even een cupcake gekocht en een liedje gezongen.

We vliegen morgen naar cairns om zo ongeveer in 6a7 wkn weer aan te komen in Sydney. We hebben onwijze leuke tripe geboekt maar daar vertel ik de volgende keer alles over!

Eerst op naar cairns!

Liefs sharona

• 29 Oktober 2013 - 14:35

Marian Dekker:

Hallo Sharona,
    Met plezier je reisverslag gelezen, nu gaat het backpacken pas echt beginnen! Fijn dat je zoveel leuke trips hebt kunnen boeken. Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groet, Marian

• 29 Oktober 2013 - 15:17

Rosa:

Hai Sharona,
    Wat een reis om in Australie te komen, maar je bent er en heerlijk aan het genieten! Heel veel plezier. Cairns is gewelig! Ook naar Cape Tribulation? Overnachten in het regenwoud? Kijk uit voor de beestjes ;-)

• 29 Oktober 2013 - 17:20

Janneke Van Der Wagen:

Hy Sharona,
    Wat een reis om er tekomen? Je komt ogen tekort. Wel vermoeiiend maar dan heb je wel wat, niet dan!!!!! Ik vind het leuk dat ik je kan volgen, zou er zelf ook wel zin in hebben maar ja ik heb aanhang. Nu ik kijk uit naar je volgende verslag, denk ook goed aan je rust en geniet elke dag ervan dit pakt niemand van je af. Oja hier is de eerste hagel gevallen.
    Veel liefs van uit Limmen groetjes de Wagentjes

• 29 Oktober 2013 - 21:01

Nathalie:

Hoi. Een hoop geregel zeg zo.n eerste week en wat een lange reis. Je bent daar beter af als hier, hoor! Gisteren stormde het zo hard dat ons dak van het dakkapel er af is gewaaid. Vanacht regende het heel hard en hadden we helaas lekage..............dus blijf maar lekker daar, geniet, ondek en neem in je op. Nou tot later en geniet van je volgende trip! Gr Nathalie

• 30 Oktober 2013 - 18:00

Tante Rina En Ome Frits:

Beste Sharona een heel leuk verslag van je 1e week,leuk om te lezen.
    Geniet maar lekker daar en we hopen nog iets meer te lezen van je.
    Groetjes van ons en the Boys.

• 31 Oktober 2013 - 17:30

Anita:

Ha Sharona,
    Wat geweldig dat je dit onderneemt en ons laat meegenieten (de hele buurt...:)) Heel veel plezier en
    probeer van elk moment te genieten. Ik zie uit naar je volgende verslag.
    Hartelijke groet uit een Herfst-achtig Limmen
    Anita