Outback! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu Outback! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Sharona Droog

04 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Outback!

Na 12 in Sydney de tourist uitgehangen te hebben: tourtje door de stad met een dubbeldekker, haaien gespot in het aquarium, met beroemde mensen op de foto in madam tousoud, en naar het bekende bondi beach geweest. Kerst gevierd op het strand van coogebeach, maar helaas waren we daar snel mee klaar omdat het regende.. en ik toch wel optijd me bed inwou omdat ik de volgende ochtend 2e kerstdag om 3 uur snachts op moest om mijn vlucht om half 7 te halen naar Alice spring! Klaar zitten in het vliegtuig voor vertrek mochten we het vliegtuig verlaten omdat er iets stuk was? Uiteindelijk 1, 5 uur later vertrokken en zat ik gelukkig bij het raam waar de grond met de minuut roder werd. Helaas bij het landen waar ik altijd zweethandjes krijg en beetje misselijk van wordt zat een klein jongetje naast me te kosten... heb het gelukig alles binnen kunnen houden en was blij met de frisse lucht buiten! In alice spring verbleef ik 2dagen. Wat een andere wereld! 28dec. 6 uur sochtends buiten de poort wachten en werden we opgehaald door Ola onse gids voor de eerste 3dagen. Outback is lange afstanden en inderdaad de eerste rit was 4uur met af en toe een plas stop. Rond lunch pauze kwamen we aan op een kampeerterrein met zwembad! Snel lunchen, omkleden en een duik nemen. Om vervolgens weer een aantal uur verder te rijden, het busje was wat verouderd had wel airco maar die was niet erg bestemd tegen de extreme hitte dus dat was lekker zweten met 28 personen.
Einde van de middag aangekomen op het parkeerterrein vlakbij de kings canyon. Waar we een kleine wandeling van een uur maakte omdat het anders niet uit te houden is. Er waren veel mensen van verschillende landen, Duitsland, Nederland, Australië, Canada, New zeeland jong en wat ouder wat de groep juist zo leuk maakte. Savonds voor het eerst in een swag geslapen. Een grote stevige zak met een matje waar je met je eigen slaapzak in ligt. Het was onwijs mooi! Het was helder dus je sliep onder een sterre hemel! Prachtig! Volgende ochtend 4uur opstaan om nog een beetje koel de kings canyon te beklimmen. Het is een klim maar super mooi! Na de lunch in de het busje voor weer een aantal uur. Smiddags een stop gehad op een kamelen farm waar ik een rondje op een kameel heb gereden. Einde van de dag aangekomen bij Kata Tjuta een andere berg vlakbij Uluru. Waar we uiteraard ook een wandeling naar toe hebben gemaakt. Savonds zonsondergang bij Uluru (Ayers Rock) bekeken. Savond op een ander kamp aangekomen weer heerlijk geslapen in de swag. Sochtend 4uur opstaan om de zonsopgang te bekijken bij Uluru, nadat de zon opging rond tien voor 6, de flessen water weer gevuld en hebben we een half rondje om uluru gelopen. Door de extreme warmte is het hek gesloten om uluru te beklimmen en de aboriginals willen het niet hebben. Er zijn zelfs mensen dood gegaan omdat bijv. Hun flesje water valt of hun pet vliegt af en dat willen ze dan even oprapen.
Ik heb er een foto van gemaakt en dan zie je hoe steil en glad de steen is, je moet echt met een touw omhoog wat ongeveer 3 uur duurt en 3uur terug! Nee ik pas! Na de lunch optijd vertrokken terug richting Alice spring. Halverwege werd de groep afgezet die de 7dagen hadden geboekt en daar zou onze nieuwe gids ons opwachten. De rest moest nog 5 uur terug rijden naar alice springs. En daar was Ben onze nieuw gids, met een grote nieuwe Topdeck bus met werkende airco dvd en dvd speler! Wij hadden smiddags een heerlijke vrije middag en zochten verkoeling in het zwembad! En we mochten zelf uitslapen ja ja tot 6 uur. Haha dit was ons laatste nachtje onder de sterren, al sliep ik niet zo goed omdat ik daarvoor bij het toiletgebouw een grote schorpioen zag lopen.. vandaag oudjaarsdag hele ochtend gereden op één lange weg waar geen einde aan leek te komen, af en toe een stop, ook reden we langs zoutmeren. Kwamen we aan in coober pedy! Een klein mijn dorpje waar ze opals in vinden. Cooper pedy staat er ook om bekend om het wonen ondergronds. En ook wij sliepen ondergronds mer oud en nieuw! Wat heerlijk was omdat het pikke donker is en heerlijk koel! Buiten hadden we namelijk de 51º aangetikt pff..
Savonds naar de enige bar/zaal geweest we hadden een hele leuke avond, helaas zonder vuurwerk! Maar erg genoten! Na coober pedy zijn we door gereden naar Quorn via de flinders ranges waar we uiteraard weer doorheen zijn gewandeld, en mooie route met de truckbus hebben gereden,
Deze ochtend was het wat regenachtig. En daarom de beste dag om veel kangaroo te zien. Al hadden we wat vertraging omdat ze dus midden op de weg gaan zitten! Savonds weer terug in Quorn met zijn alle de film wolf creek gekeken! Waar we smiddags onze eigen cover hebben nagemaakt op de zelfde weg! Ik probeer de foto's te uploaden. Ons laatste dagje richting adelaide. Waar we smiddags een wijn proeverij hadden.
De outback is alweer even geleden, gebrek aan tijd en ook een beetje zin.. haha inmiddels heb ik alweer 2weken geWwoofd! Op een Boederij een uurtje van adelaide af. Nikki en dewi die ook in de groepsreis zaten van de eerste week zaten daar 4wkn en ik kwam ze aflossen. 3 dagen samen gewerkt onwijs gezellig!! Op hun laatste dag met nikki die ook fan is van Mcleods daughters een tour gedaan. Wat onwijs leuk was om alles te bekijken, van huis tot scheerschuur en zelfs in het bekende bad gezeten! Het werken was niet heel leuk, het waren meer mannen klusjes. Met grote stukken hout slepen. Zand scheppen.. wel kreeg ik de taak sochtends en savonds de paarden en puppies te voeren. Wat het enigszins nog leuk maakte. Halverwege de week kwam gelukkig tim, die ik op de range ontmoet had en ook naar werk zocht. Dat was een stuk gezelliger! 20 januari naar melbourne gevlogen waar neef arno ook is geland. Paar dagen Melbourne bekeken, waar ook de Australian open dit weekend is. Live meegekeken naar de tenniswedstrijden op federation square. Een dagtrip naar de Great ocean road gemaakt. Nu alweer één dag in Aucland, New Zealand.
Waar we ongeveer in 4weken het noorder en zuidereiland gaan bekijken, gletsjers beklimmen, zwemmen met dolfijnen, naar de hobbits film lokatie, raften en nog veel meer leuke dingen. Al zal ik nog wel even een lange broek en regenjas moeten kopen want het is hier regenachtig, daar was ik niet op voorbereid!

• 04 Februari 2014 - 13:00

Rosa:

Hey Globetrotter, wat een leuke avonturen weer. Erg leuk om je verhalen te lezen. Nu heerlijk in Nieuw Zeeland. Ook een prachtige land! Geniet lekker verder. Veel groetjes Rosa

• 10 Februari 2014 - 09:16

Alie:

Hoi wereldreiziger, wat een heerlijke verhalen. Het echte leven met alles erop en eraan!
    Je plakt er nog een poosje aan vast, en je hebt groot gelijk. Ik mis je wel hoor, maar door je leuke verhalen weet ik zeker dat je geniet en dat is ook de bedoeling!
    Mijn meiden zitten te kwijlen bij jou foto's en bedenken wat zij later allemaal gaan ondernemen. Jij hebt je kans genomen, de stoute schoenen aangedaan en op reis gegaan.
    Hoop snel weer iets van je te lezen, kus en een dikke knuffel, Alie.

• 16 Februari 2014 - 20:09

Mama:

Hey noontje ,, ff een reactie we spreken elkaar natuurlijk wel via watsapp en skype!
    mooie foto, s in de dropbox je mag wel ff naar de kapper hoor!! Knippen en kleuren want het is al aardig lang en blond!! Haha
    nog een maandje langer blijven helemaal top maar dan wel weer lekker naar huis hoor! Ken te gek ook
    Nou meisie nog heel veel plezier en genieten.

Xxx papa, mama , charlotte