Fraser Island on Rainbowbeach - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu Fraser Island on Rainbowbeach - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu

Fraser Island on Rainbowbeach

Blijf op de hoogte en volg Sharona Droog

30 November 2013 | Australië, Fraser Island

Rainbowbeach.

Smiddags aangekomen met de Greyhound in Rainbowbeach een klein plaatsje. Volgende dag 7 uur uitchecken en op naar Fraser Island! het grootste zand eiland ter wereld.Sochtends werd het eten verdeeld over de 4 auto's, dit zag er trouwens goed uit met vlees, fruit, cake, brood. Met 4 landcruisers op pad! Wij zaten samen met 2 deense koppels en 2 andere mensen in de auto en konden het goed vinden met de denen! Na eerst een stuk over het strand gereden te hebben kwamen we bij lake Mckenzie aan, dit is een meer wat is onstaan door dat er takken en bladeren op de grond lagen en die het regenwater opving en is zo een meer geworden. Het water is weer goed voor je huid omdat er theetree in zit wat weer van de bladeren komt. Wij kennen daar de theetree oil van, en inderdaad je huid was baby zacht. Vervolgens wisselde we van bestuurder en gingen een stuk door het bos waar het zacht zand was, en het duurde niet lang voordat de eerste auto stil stond in het zand. Dit was erg gaaf we zaten continu te schudden in de auto over de hobbels. Uiteinde kwamen we net voor het donker in ons kamp, echt de beste plek 100 m verderop was de zee. Avonds sliepen wij in kleine coupel tentjes, wat ik wel erg leuk vondt, bij het geluid van de rits kreeg ik al het kampeer gevoel! Savonds moest al het voedsel in de trailer vanwege de dingo's. Geen voedsel in je tent, ze kunnen zelfs een vrieskist met 3 slotjes openmaken. Wat bleek want wij hadden wat appels bij het drinken gelegd,
En de volgende ochtend was de kist open en waren onze appels weg en het drinken lag er nog, want honden drinken geen alcohol! Snachts slecht geslapen er waren geen matjes en hadden alleen onze lakenzak en dat was dus veel te koud! Wij dachten dat het net zo warm was als bij cast away waar we bijna onze tent uit zweten. Volgende ochtend weer scheuren over het strand waar ik zelf ook een stuk heb gereden, wel raar op zacht zand je glijdt elke keer weg. Maar wat een mooi uitzicht naast de zee! Aangekomen in Eli creek. Een soort wildwaterbaan alleen dan in de de natuur. Erg mooi en heel schoon water en koud. Daarna reden we door naar het gestrande schip. En door naar het einde van het eiland want daar had je een clif en mooi uitzicht waar je in het water de schilpadden en roggen en kleine rifhaaitjes kon zien zwemmen. Door naar champagne pools soort van bubbelbaden in een rots zonder bubbels, doordat er grote golven tegen de rotse slaan komt er een golf overheen wat het water doet bruisen daarom dus de champagne pool. Heb er geen foto van op me telefoon maar als je het Google kom je het te zien. Erg grappig. Weer terug gereden langs het strand naar het kamp waar we heerlijke steak hebben klaargemaakt! Savonds weer in de koude tent op de harde grond, zijn uiteindelijk snachts in een auto gaan liggen dit was wat comfortabeler maar nog koud. Om half 5 opgestaan om de zonsopgang te bekijken. Ontbeten en richting de woestijn. Een grote zandvlakte waar we eerst 2.5km door zacht zand
Moesten lopen, gelukkig was het wel beschut met bomen, aan het einde van het pad was een grote zand vlakte en daar achter een meer, wat tevens weer onze douche was even heerlijk wezen zwemmen. Terug naar het kamp en alles opruimen. Tentjes afbreken. Was natuurlijk als eerste klaar! Haha weet na al die jaren kamperen hoe je het opruimt, in een vierkant vouwen hè pap! Daarna geluncht en weer terug naar rainbowbeach. Hier kwamen we melissa en chantal wéér tegen. Gezellige avond gehad. Waar we meededen aan een poolcompetitie. En ja wel 1 bal erin! Ik zit nu in noosa waar we paar dagen relax hebben. Even de kleren wassen, rugzak weer opnieuw inpakken. Gaan 3 dec naar de Australian Zoo van steve erwin. En dan door naar brisbane. Het is trouwens gelukt wat foto's op mijn blog te zetten. Jeetje wat gaat de tijd hard, nu al 5 bijna 6 wkn van huis! Mis thuis wel! Zou wel even met de feestdagen thuis willen zijn! En hier kennen ze geen sinterklaas helaas. Wel hadden we in een grote supermarkt hollandse speculaasjes gevonden, beetje het pepernoten idee!
Iedereen een fijne Sinterklaas!!

♡♥
Liefs Sharona

• 01 December 2013 - 13:38

Pappa:

he'' noontje gaaf dat kamperen op het strand, toch nog wat geleerd van die ouwe! háhá
    vlieg 5 dec naar je toe met een rugzak vol kadootjes!!! en strooi goed hi hi ho
    het gaat je goed af zo te zien ,met de dudes
    veel plezier!
    dikke kus paps

• 01 December 2013 - 14:17

Mama:

Hey lieve,, wat een stoer wijf ben je toch!! Vooral op die motor,je kan idd zo meedoen in de reclame spot van a.h. Ook zo gaaf op de eilanden net expiditie robinson. En dan die kut beesies die nou net jou moeten hebben. Leuke foto,s in de dropbox !! Gister ff dagie a.dam gedaan. Albert cuip enz. warme choco en appelpunt bij hazes. Nog 2 bnn,ers gezien maar mochten van pap niet op de foto met dirk zeleberg terwijl hij vlakbij stond haha,, verder zijn hier geen spannende dinougen gebeurd, wel leuk verschillende backpackers waar je mee optrekt. wachten vol spanning op je volgendbelevenissen.gr en xxx en tot skype,,, we missen je hoor al begint het net te wennen.xx

• 02 December 2013 - 16:40

Heidy:

Lieve Sharona,

Wat maak je een geweldige tijd mee en wat leuk om zo met je mee te leven.
    Sinterklaas heeft me niet mee genomen in de zak dus zit in een kil kikkerlandje maar het heeft ook wel weer wat gezelligs ..... Kaarsjes en kachel aan ..... Stamppot met worst ... Lekkerrrrrrr
    Nog heel veel plezier

Xx Heidy

• 05 December 2013 - 11:07

Josje:

T klinkt goed Sharona! leuk om te lezen!
    Groet van je liefste collega!

• 06 December 2013 - 13:48

Janneke Van Der Wagen:

Hey Sharon,Nu je mis niks aan sint, die is van het dak gewaaid met deze storm. Geniet jij maar lekker van de boy's en de mooie uitzichten op rotsen en vanuit je tentje? Camping Bakkum was fijner!!!!!!!!!!!!!!!! Als je thuis komt mag je van paps zeker wel met de 4wheeler naar het strand je kan het!!!!!!!!!!
    Sorry paps, en nu opweg weer naar het vlg avondtuur, groetjes de wagentjes xx