Bundaberg & Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu Bundaberg & Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Sharona Droog - WaarBenJij.nu

Bundaberg & Hervey Bay

Blijf op de hoogte en volg Sharona Droog

25 November 2013 | Australië, Hervey Bay

23 nov Bundaberg Nightmare!

De bus naar Bundaberg genomen waar we een dagje blijven om naar de rum fabriek te gaan. De bus had al een uur vertraging dus onze dag begin al goed. Aangekomen in Bundaberg zijn we naar het andere kant van het stadje gelopen met een nu denk ik 20kilo zware rugzak op je rug in de brandende zon naar cellblock packpackers een voormalig gevangenis en was nu een hostel. Het bestond nog niet heel lang maar Scheen erg leuk te wezen. Aangekomen was er niemand te bekennen en hadden we het idee dat dit geen fijn hostel was. Het hele stuk terug gelopen want dat we de bus uitstappen zagen we nog een hostel. BUNDABERG BACKPACKERS!! Ja nee, toch maar gedaan het was de enigste die nog een plekje heeft. $35 per nacht ook nog eens het duurste hostel wat we gehad hadden. Normaal betaald je tussen de 22 en 28 dollar. Spullen naar boven en snel weer weg! Het was onwijs vies! We zijn een stukje gaan lopen even gewifie'd bij de Mc. Langs het tourisme information centre. Langs een bioscoop waar 10min later een gratis film begon over een hond in de outback. Red Dog! Erg leuke film al waren wij één van de jongste. Bij een leuk tentje voor $10 gegeten en zo terug naar het hostel, waar ik om half 1 snachts wakker werd van de bedbugs! Overal! Elise wakker gemaakt en snel onze spullen uit de kamer gehaald want ze liepen over me broek, rugzak. Echt vreselijk konden wel janken. Hebben een poging gedaan om buiten te slapen en uiteindelijk op een bank gaan liggen.
Sochtend werden we rond 4e gewekt door mensen die naar hun werk gingen. Om 9uur uitchecken en snel weg hier. De vrouw van het hostel was wel zo vriendelijk om ons weg te brengen naar de rum fabriek. Waar we een hele leuke rondleiding hebben gehad door een iets te enthousiaste begeleider. En wel 50x huzzahh hebben geroepen. Mochten helaas in de fabriek zelf geen foto's maken ivm de ontploffings gevaar, omdat er veel alcohol is en door alle baterijen van camera telefoon horloge enzv kan het ontploffen. Bij de shop een heerlijke bundaberg rum liqeur gekocht wat alleen daar in de shop te verkrijgen is en nergens anders in Australië of de hele wereld en kleine flesjes originele rum, hopen dat het nog 3 maanden heel blijft. Na de rum fabriek snel een taxi genomen want 20min later zou de greyhound bus alweer gaan. Een beetje haasten maar dan hebben we het wel gezien. Dat maakte de hele bundaberg weer goed.
Hervey bay ons volgende bestemming zag er stukke beter uit en hopen op een beter nachtje slaap! Volgende dag fietsen gehuurd, stuk langs de zee gefiets nog even geshopt in het winkelcentrum en smiddags een dutje gedaan waren nog steeds moe. Savonds toch maar vroeg in bed hebben morgen weer een busritje naar rainbowbeach!

• 30 November 2013 - 12:28

Janneke Van Der Wagen:

HEY Sharon,
    Nu ik zit met de boy's aan tafel en vertel over de rum nu blijf die fles bewaard voor Limmen dan komt Piet hem wel even proeven (grapje).Geniet van de trip die weer gaat maken.
    Liefs van de wagentjes.